كامپيوتر برتر
كامپيوتر برتر

هر چي خواستي فقط درخواست كن.امنيت.هك.عيب يابي.ويندوز.راهكار.ترفند.آموزش.ريجستري.....


راهنمای کاربردی به روز رسانی کامپیوتر

به روز نگه داشتن کامپیوتر (سیستم عامل و کلیه نرم‌افزارهای نصب شده در آن) مساله بسیار مهمی است؛ ولی انجام این کار، چندان هم راحت و سریع نیست. اما راه حل ها و ابزارهایی برای به‌روزرسانی به موقع و سریع کامپیوتر وجود دارد، که در این مقاله سه نمونه از آنها را معرفی می‌کنیم.

سیستم عامل ویندوز و همه برنامه‌هایی که استفاده می‌کنیم، نیازمند ارتقاء و به‌روزرسانی هستند. دلیل این امر کارکرد بهتر، افزایش قابلیت‌ها و از همه مهمتر، جلوگیری از نفوذ احتمالی افراد خرابکار به سیستم است. پس باید بدانیم که به روز بودن برنامه ها، چه یک آپدیت کوچک نرم‌افزاری باشد، چه یک به‌روزرسانی امنیتی بزرگ سیستم عامل، اهمیت ویژه ای دارد و ضریب امنیت کامپیوتر شما را افزایش می‌دهد.

ابزارها و روشهایی که در این مطلب، معرفی شده، به شما کمک می‌کند تا کامپیوتر خود را برای دریافت خودکار بسته‌های به‌روزرسانی تنظیم نموده و امنیت نسخه‌ی فعلی نرم‌افزارها و سیستم‌عامل خود را بررسی کنید

‫‬به روز رسانی سیستم عامل ویندوز 

سیستم‌عامل ویندوز، بهشتی برای سازندگان بدافزارها است و برای جلوگیری از خطراتی که شما و سیستم‌عامل‌تان را تهدید می‌کند به‌روزرسانی، حداقل کار ممکن است. بهتر است به طور مکرر ویندوز خود را آپدیت کنید. اگر شما از اهمیت این کار باخبرید، ویندوز خود را به طور مرتب به روز می‌‌کنید و با مشکل خاصی مواجه نشده‌اید، نیازی به مطالعه این قسمت ندارید. پس می‌توانید مورد بعدی را مطالعه نمایید.

مایکروسافت به شدت بر روی به‌روزرسانی ویندوز سخت‌گیری می‌کند. به خصوص اگر بسته‌های به‌روزرسانی مربوطه، علاوه بر سیستم‌عامل، نرم‌افزارهای آفیس و ویندوزلایو را هم شامل شود.

مایکروسافت برای اینکه کاربران به آسانی بتوانند به‌روزرسانی را انجام دهند، از Windows Update استفاده می‌کند. اگر شما Windows Update را بررسی کنید و تصویری شبیه زیر را ببینید، معنی‌اش این است که ویندوز شما نیازی به آپدیت ندارد. البته بر حسب اینکه شما از چه ویندوزی استفاده می‌کنید، این تصویر متفاوت خواهد بود. تصاویر استفاده شده در این مقاله مربوط به Action Center ویندوز هفت هستند.

 نکته مهم این است که صرفه‌نظر از این که شما از چه ویندوزی استفاده می‌کنید، باید سیستم تان را به گونه‌ای تنظیم کنید که این فرآیند به صورت خودکار انجام شود.

برای به‌روزرسانی خودکار و راحت ویندوز، می‌توانید Windows Update را بر روی Install Updates Automatically قرار دهید. البته لازم است زمان به‌روزرسانی را با توجه به کار خود و زمان اتصال سیستم به اینترنت، به گونه ای برنامه‌ریزی کنید که بسته‌های به‌روزرسانی مهم را از دست ندهید.

سیستم آپدیت ویندوز به گونه‌ای است که حتی با سرعت پایین اینترنت هم به خوبی کار کرده و به ندرت دچار مشکل می شود. اما برای اجتناب از این مورد، می‌توانید WIndows Update را بر روی حالتی قرار دهید که بسته‌های به‌روزرسانی را دانلود کرده، ولی آن‌ها را بدون اجازه شما نصب ننماید (download but not install the files). با این کار می‌توانید به روز رسانی های ضروری را سریعاً دریافت نمایید، اما قبل از نصب آن‌ها کمی جستجو نموده و در صورت اطمینان از کارکرد درست، اجازه نصب آن‌ها را بدهید. با این کار، مواردی را هم که نمی‌خواهید نصب شوند، از دست نمی‌دهید و در لیست انتظار باقی می‌مانند.

 به یاد داشته باشید، در صورتیکه شما Windows Update را فعال ننموده‌اید، هم اکنون زمان آن رسیده که این کار را انجام دهید. برای این کار می‌توانید به راحتی در صفحه کنترل پنل، Windows Update را یافته، اجرا و آن را فعال نمایید. این عمل به حیات و امنیت سیستم شما بستگی دارد، پس آن را پشت گوش نیاندازید.

 ‫‬به‌روزرسانی آسان نرم‌افزارهای نصب شده بر روی سیستم

 Windows Udate می‌تواند ویندوز، آفیس و ویندوزلایو و شاید موارد دیگر مربوط به شرکت مایکروسافت را پوشش داده و به‌روزرسانی موفقی را برای آنها انجام دهد. اما این قابلیت در ویندوز، برای به‌روزرسانی برنامه‌های دیگری که در ویندوز نصب نموده‌اید‫، کاربردی ندارد. فایل‌هیپو (FileHippo - سایتی عالی برای دانلود آخرین نسخه از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ویندوز)‬ ابزاری ضروری و رایگان برای ویندوز دارد، که نسخه نرم‌افزارهای نصب شده بر روی سیستم شما را بی‌وقفه بررسی و با بانک اطلاعاتی عظیم خود تطبیق می‌دهد‫.‬ در صورتی که نسخه جدیدی برای یکی از برنامه‌های سیستم شما عرضه شده باشد، آن را اطلاع می‌دهد‫.‬ این نرم‌افزار کوچک در سمت راست نوار وظیفه ویندوز‬ قرار می‌گیرد‫.‬ همانطور که در تصویر زیر هم مشاهده می‌کنید، آیکون برنامه در چند حالت قرار می‌گیرد که نشان دهنده وضعیت نرم افزارهای شما است‫.‬

 یک بار که فایل‌هیپو سیستم شما را به طور کامل بررسی کرد، به شما اخطار می‌دهد که تعداد نرم‌افزارهایی که نیاز به به‌روزرسانی دارند، چند تا است. با کلیک بر روی این اخطار، صفحه‌ای از سایت فایل‌هیپو در مرورگر شما باز می‌شود و شما می‌توانید در آن صفحه به راحتی لیست برنامه‌های خود که نیاز به آپدیت دارند را مشاهده و آخرین نسخه آنها را از همان صفحه دانلود کنید.

 شما در تنظیمات برنامه می‌توانید مشخص کنید که کدام برنامه‌ها را بررسی کرده و از کدام یک چشم‌پوشی کند. برای مثال در صورتی که لازم باشد شما برای استفاده در کار خود نسخه‌ای خاص از یک برنامه را مورد استفاده قرار دهید، شاید نیازی به بررسی آن برای ارائه نسخه جدید وجود نداشته باشد. به همین منظور آن را استثناء می کنید. در بخش تنظیمات هم می‌توانید تعیین کنید که این برنامه به همراه بالا آمدن ویندوز به صورت خودکار اجرا شود یا نه.

این برنامه رایگان بوده و تنها ۲۰۰ کیلوبایت حجم دارد. همچنین حجم بسیار اندکی را در حال اجرا اشغال می‌کند. لازم است بدانید که فایل‌هیپو بهترین برنامه برای آگاهی از زمان به‌روزرسانی برنامه‌ها است. ضمناً سایت فایل‌هیپو یکی از بزرگترین منابع برای نسخه‌های قدیمی و جدید بسیاری از برنامه‌های ویندوزی است.

سایت فایل هیپو

‫‬نگاهی عمیق‌تر به امنیت سیستم و به‌روزرسانی آن

تا اینجا دو ابزار برای آپدیت ویندوز و نرم‌افزارهای ویندوزی به شما معرفی شد. فعال‌سازی Windows Update و استفاده از نرم‌افزار FileHippo کمک بزرگی به به‌روزرسانی خودکار و آسان ویندوز و نرم‌افزارهای آن می‌کند. اگر برای شما ‪جالب است که در مورد به‌روزرسانی ها بیشتر بدانید و تاریخچه‌ای از به‌روزرسانی‌هایی که انجام داده‌اید را مرور کنید، باید از نرم‌افزار سکونیا استفاده کنید.

برخلاف فایل‌هیپو که ارائه نسخه‌ی جدید نرم‌افزارها را به شما اطلاع می‌دهد، Secunai PSI بسته‌های به‌روزرسانی برنامه ها را به ترتیب اهمیت برایتان لیست می کند. برای مثال یک آپدیت کوچک در نرم‌افزار پیجین، به اندازه یک بسته‌ی به‌روزرسانی در اینترنت اکسپلورر اهمیت ندارد. پس زمانی‌که شما با استفاده از Secunia سیستم تان را اسکن می‌کنید، به شما اعلام می کند که کدام نرم‌افزار نیاز به آپدیت دارد، آخرین باری که نرم‌افزار مورد نظر آپدیت شده کی بوده و همچنین بسته‌ی به‌روزرسانی مورد نظر از  نظر کارکرد و امنیت تا چه اندازه  مهم و ضروری است.‬
Secunia همچنین نرم‌افزارهایی را که دیگر از طرف شرکت سازنده پشتیبانی نمی‌شوند و قابلیتی به آنها اضافه نخواهد شد، مشخص می‌کند.‬

 شما می‌توانید برای بررسی دقیق‌تر و حرفه‌ای‌ برنامه‌ها و آپدیت‌های انجام شده، از حالت Advanced این نرم‌افزار استفاده کنید. برای مثال در صورت استفاده از این حالت، همانند تصویر زیر، می‌توانید قسمتی از آپدیت‌های ضروری برای استفاده امن از اینترنت را مشاهده کنید.‬


به‌روز نگه داشتن ویندوز و نرم‌افزارهای جانبی که روی آن نصب می‌شوند، برای افزایش امنیت و بهره‌وری از قابلیت‌های جدید برنامه‌ها است، که متأسفانه اکثر مردم از آن غفلت می‌کنند. اما با روشن کردن Windows Update و استفاده از نرم‌افزار فایل‌هیپو و یا Secunia PSI، کامپیوتر خود را به نوعی بیمه می‌کنید تا کمتر هکری توان و جرأت نزدیک شدن به آن را داشته باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 


به وبلاگ خودتون خوش آمديد مطالب مورد نياز خودتون رو از منوي سمت راست قسمت دسته بندي موضوعات انتخاب كنيد و لطفا نظر بديد ممنون @در ضمن تبليغات هم پذيرفته ميشه كافيه پي ام بزاريد @


آموزش ها
ترفند ها
عيب يابي و تعمير
باسازي ويندوز و نصب ويندوز xp .8.7
راهكارهاي براي كامپيوتر شما
امنيتي و هك
مطالب مفيد و جالب
اينترنت
مطالبي در مورد سخت افزار
آموزش بعضي از نرم افزار ها

 

محمدرضا
امین

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كامپيوتر برتر و آدرس mouse.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





❤ ❤ آموزش هک ❤ ❤
وبلاگ سميرا
رنك پارس
ویزای شینگن
افزایش بازدید
تبادل لينك
هاست رايگان
خريد ميكرو تاچ
بازي آنلاين
تبادل لينك
تبادل لينك
سامانه پیام کوتاه
درج آگهی|تبلیغات رایگان
سايت تبادل لينك
سيستم تبادل لينك
خريد شارژ
سفارش عينك آفتابي
به روز ترين ها
فروش عینک ویفری
هر چي بخواي
وبلاگ موضوع آزاد
عينك آفتابي
واضح
ياهو
گوگل
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

 

 

ساخت و ویرایش زیرنویس با Notepad
نحوه‌ی مشاهده‌ی اطلاعات BIOS از طریق رجیستری ویندوز
آموزش امنيت ويندوز عامل 7
ابزارهای مفید سیستمی مخفی در ویندوز
آموزش ساخت ويروس
دانلود نرم افزار قفل گذاری بر روی وب کم CamBlocker 1.1.0.2
تبدیل فایلهای صوتی به Mp3 در مدیا پلیر ویندوز
فعال کردن حالت Safe Mode در «ویندوز 8»
ادغام فایل‌های تکه تکه شده به وسیله Command Prompt ویندوز
فعال کردن Windows Media Center در ویندوز 8
5 روش برای جابجایی بین نرم‌افزارهای در حال اجرا در نوار Switch List «ویندوز 8»
آموزش پارتیشن بندی در ویندوز بدون نیاز به نصب برنامه اضافه
پارسی کردن اعداد و صفحه کلید در ویندوز 7
نکته‌ی مفید و پر کاربرد برای کار کردن با CMD
میانبری برای دیدن همه برنامه ها-ويندوز 8
ترفند تغيير ساعت از طريق cmd
پسورد قوی برای کامپیوتر
سیستم شما چه مدت روشن بوده است؟
روشن کردن کامپيوتر در زمان دلخواه
تغيير پسورد Xp بدون دانستن پسورد قبلی
قرار دادن عکس در پس زمینه پوشه های ویندوز ۷
راهنمای کاربردی به روز رسانی کامپیوتر
ترفند کپی متن پیامهای خطای ویندوز
رمز گذاري بر روي فايل ورود
جلوگیری از اجرای برنامه هاهنگام راه اندازی ویندوز
از کامپیوتر و ویندوز بیشتر بدانید
ریز نكته های كار با كامپیوتر
کدهای ریجستری کامپیوتر
سخت افزار
طريقه نگهداری سخت افزار
مادربرد کامپیوتر
اینم برای تنوع
نسل بعدی تکنولژی: سیستم های کامپیوتری که بتوان آنها را پوشید!
ترفند جالب رجیستری کردن برنامه ها بدون نیاز به سریال نامبر و پرداخت هزینه
نحوه دسترسی و آموزش “BIOS Setup” کامپیوتر
ضبط و مشاهده همراه با صدا در گیرنده دیجیتال مخصوص کامپیوتر
آموزش و ترفند
4 ترفند کوچک در Yahoo Mail
چهار نکته برای چت کردن با امنیت بالا
اصطلاحات شبکه های کامپیوتری
ترفند کپی متن پیامهای خطای ویندوز
از کامپيوتر و ويندوز بيشتر بدانید ( آموزش )
آشنایی كامل با خطای سخت افزاری سیستم از طریق بوق آن
معرفی كامل تمام قطعات سخت افزاری کامپیوتر و اسمبل کردن سیستم
وقتی لپتاپ خیس می‏شود
تکنیکهای تمیز کردن کامپیوتر
ترفندی برای ذخیره نشدن اطلاعات شما توسط گوگل
ترفندی برای اینکه رمز شما در ویندوز 8 دیده نشود
نحوه ی نصب و غیر فعال کردن برنامه Deep Freeze
15 میانبر مفید برای افزایش کارایی در ویندوز

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 93
بازدید ماه : 164
بازدید کل : 20195
تعداد مطالب : 183
تعداد نظرات : 64
تعداد آنلاین : 2


سلام دوست گلم خوش آمدي به وبلاگ خودت لطفا نظر يادت نره و اين وبلاگ رو به دوستانت معرفي كن با تشكر مديريت

دریافت کد حرکت متن Online User